2010-09-19

oh and by the way, i'm team jakob

guuu mörgön! tack vare av min otroooligt sköna vana att vakna tidigt på morgonarna har jag bara fått fyra timmars sömn i natt. vaknade halv nio, utan alarm. inte ok! steg upp, duschade, laddade ner russell peters "red white and brown", käkade frulle och nu har jag städat lite i rummet. hade tänkt dra till bibblan för att läsa lite men de öppnar vid tolv så jag har lite tid över...

... att snacka skit! omajgad, igår såg jag new moon och eclipse (det var därför jag la mig så sent, tro inte att jag har liv HAHA). ojjjj... vad dåliga de filmerna är. blir typ besviken på all mah sistahz som svalt skiten och tycker att den är "romantisk". den är inte romantisk. den är complete crazyness.
är det bara jag som tycker att edward är liiiiide creepy som inte verkar ha något i sitt liv utöver bella? att bella är liiiide sorglig för att hennes bästa vän är hennes pojkväns SYSTER och när hon och edward gör slut så är systern den enda hon kan/vill prata med? de är vääärst. jag dör för scenen när laurent tänker döda henne och hon viskar "...edward, i love you" för sig själv. HAHAHAHAHA. ni twilight-lovers kan säga vad ni vill men bella är inget mer än en tjej med dålig självkänsla och edward en kille som fick alldeles för lite kärlek när han växte upp. cooooook klängig människa.

och det jag hatar, asså hataaar med böckerna är att allt verkligen löser sig i slutändan. om jag fick chansen att träffa en känd person hade det lätt vara stephenie meyer för att ställa frågan: "BITCH, IS YOU CRAZY?" huuuuur kan man få in så mycket cheezyness i fyra böcker?! (det roliga är att jag hatar grovt men ÄNDÅ har jag läst hela serien, HAHAHA) första boken: mycket fin, det kan jag erkänna. tyckte att den var väldigt vacker. andra boken: händelselös de första två tredjedelar av boken där det enda bella gör är whinar om edward och sista tredjedelen slutar med en återförening mellan di lövbirds. tredje boken: bättre än tvåan vilket gav mig hopp för fyran. now why would you do that to me, meyer? för fjärde boken: KRÄK. cheezynessens mamma!!! först blir bella äntligen laid efter att ha krigat i tre år (men baaara efter att hon fått en ring på fingret!) men det slutar med att edward inte vågar få upp den mer av rädsla av skada henne då han blir buckwild i sängen (jag säger ju till er, han fick ingen kärlek i barndomen så när han får lite går han all out!). sedan blir bella gravid och är på väg att dö men VÄNTA! hon klarar sig (såklart). hon lyckades till och med bli vampyr på köpet. jakob blir dock rasande och ber bella välja mellan honom och edward men VÄNTA! de lyckades alla get along (såklart) så inget har egentligen hänt i storyn - ända tills volturi dyker upp och fuckar upp stämningen men - wait for it - det löser sig! WOW!!! that's some innovative stuff!

kan man inte bara få skriva om böckerna? min version hade sett ut såhär:

bella lär känna edward men skaffar en restriction-order när hon upptäcker att han smyger in i hennes rum på nätterna för att se på när hon sover. hon hookar upp med jakob istället (efter att han klippt sig), presenterar sina tjejkompisar för hans varulvskompisar (cause she's a team-playa!) och har själv krälligt bazz i alla sina dar. hur kan man inte älska storyn? man, i should go into writing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAH!! jag älskar dig // ang

Miss Incorrigible sa...

Världens roligaste spoiler - inlägg, tack! :)))